Alla inlägg under januari 2008

Av jenny - 9 januari 2008 15:07

hua vad trött jag är, snoozade 4ggr i morse... på alla 3 klockorna...... Helt omöjligt att komma upp, fast jag vet att tiden går, hunden ska ut, börjar jobbet , barnen ska upp osv osv.

Somnade nästan på jobbet efter att vi ätit, vädret hjälper ju inte till heller, nu regnar det SUCK

Av jenny - 8 januari 2008 18:14

Idag stack vitill Saxtorps skogen och gick en lång runda. Jätteskönt. och vi kom minsann helt rätt på första försöket :)

På vägen hem hämtade vi barnen och var mer än lite smutsiga , så det blev sanering av både barn och hund när vi kom hem.

Alfred fick klippt nos och tassar när han ändå var nybadad.

Imorgon börjar skolan så det är mycket att fixa ikväll, dessutom ska Julia dansa. Förhoppningsvis så hinner jag se House iallafall.

Av jenny - 7 januari 2008 19:10

Har försökt att fylla på med lite info och lite länkar.

Har just läst ut Evanovich 9 an och ska upp och börja på 10 an

Barnen är hos Farmor och mannen kollar sport på tv....

Av jenny - 7 januari 2008 19:06

Jenny född 73 , man, barn ,hus, hund.

Jobbar som barnskötare på ett föräldrakooperativ på landet.

Bor i Svalöv utstängt samhälle på en åker, men med bra skola och en mycket bra brukshundsklubb. Närhet till Söderåsen och med havet bara 2 mil bort.

Om jag inte läser , tränar hund eller umgås med familjen så renoverar vi huset !

Av jenny - 7 januari 2008 18:59

Min absoluta favorit författare !

Serien om Stephanie Plum har mig fast !

Jag sträck läste dom för 2 somrar sedan, läst nummer 11-13 på engelska och läser nu om alla böckerna igen !

just nu börjar jag på nummer 10.

På svenska har de blivit översatta som Bytes böckerna. Men på engelska har de titlar i nummerordning. Tex One for the money, osv

JAG KAN VERKLIGEN REKOMMENDERA DESSA BÖCKER!!!!!!

Är du redan biten??? Hör av dig!!

Av jenny - 7 januari 2008 18:52

Alfred kommer från Balsons kennel, han är född i mars 06 och blir alltså 2 år snart. Aprikos mellanpudel med fart (ibland) och glimten i ögat.

Alfrd kom till oss i september 06 och har sedan dess varit till stor glädje för hela familjen ( dock inte plånboken)

Vi har gått olika kurser tex Trix och trams för Maria Venhammar på Svalövsbrukshundsklubb, Klicker hos Hundsysslarna mm

Näst på tur står en spårkurs på Brukshundsklubben.

Vi har oxå testat på Utställning ! Jättekul men diverse problem samt en massa TOVOR har gjort att vi lagt utställandet på is.

Av jenny - 7 januari 2008 16:00

Idag har jag skapat min och Alfreds blogg, här kan ni följa vår träning och andra galenskaper!

Här är vädret allt annat än kul, vi halkar oss runt och nu vräker det visst ner snö igen.

Idag har vi klickertränat överlämning med varrierat resultat ; )

Det blir mycket mys i soffan framför brasan jag läser och Alfred myser.

Av jenny - 5 januari 2008 18:21

Idag tävlade julia i debutanthoppning på Landskrona ridklubb !

En felfri runda och en ny rosett till samlingen.

När hon var klar så hjälpte både julia och elias till i kiosken. Så inte kom vi hem i tid inte.

Tyvärr blev vår Trettonaftons middag inställd pga vädret. Underkylt regn och snö förstörde allt :(

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Gästboken

Sök i bloggen

Omröstning

NYÅRSLÖFTEN ???????
 SJÄLVKLART
 ALDRIG
 NÅGRA DAGAR:::::

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards