Alla inlägg under december 2008

Av jenny - 31 december 2008 12:15

Ja då var vi här igen ett år slut och ett nytt på väg :)

2008 har varit ett intressant och bra år, lite skakit i slutet och nu de sista dagarna helt slöa....

Jag har bla skrapat ihop mina första poäng TJOHo

Vi har köpt vår husvagn ÄNTLIGEN

VI ett nytt BADRUM

Barnen har börjat på en ny skola

I stort har det varit ett mycket bra år....

Av jenny - 30 december 2008 12:28

men jag blev hemma och läste ut bok nr 3

Av jenny - 26 december 2008 12:27

vi njuter.........

Av jenny - 25 december 2008 12:26

i vanlig ordning hände här inget...........

Av jenny - 24 december 2008 21:33

Det blev sent igår och ingen komihåg att ställa någon klocka så vi vaknade kl 1030!!!!!!!! Vi hade lovet Elias att gå och se krubban i kyrkan så det blev racerfart iväg, såklart hann vi inte vad vi skulle innan gästerna kom, farmor blev stressad men när gästerna ringt och sagt att de blev sena så tog vi en koppkaffe och lugnade ner läget....

Resten av julafton flöt i ett lagomlugnt tempo, så vi han såklat inte med allt vi skulle äta....

Tomten kom iaf och vi hade varit snälla allihop...

Av jenny - 23 december 2008 21:28

Sedan jag var liten har lillejul varit lika viktig som julafton. Farmors kalkon och goda sås, mandeleffterrätt och massor av mys. Sedan farmor blev sjuk för några år sedan så har mamma tagit över lillejul vart annat år då vi syskon inte fiar julafton tillsammans.

Kalkonen var god och effetrrätten likaså. I år spelade vi julklappsspelet med våra småpaket, det var riktigt roligt!!

Trevligt som vanligt så sent blev det...

Av jenny - 22 december 2008 16:24

Kom iväg till Landskrona LITE senare än jag tänkt, SUCK alla tänkte väl att handla på fm var smart...

Fick iaf en parkering direkt och kände mig nöjd med det!! Kaos var annars ordet för dagen både inne och utanför City Gross.

Väl hemma fortsatte plocket och på något sätt lyckades jag vrida ryggen så nu går det väldigt långsamt. Har iaf hunnit vara både hos Farmor och gamla grannarna.

Ikväll ska granen bli klar sne eller ej och i morgon gör vi julgodis. Julstatusen är ganska under kontroll.

Ikväll bänkar jag mig för Anne på Grönkulla fortsättningen.

Av jenny - 21 december 2008 22:28

Efter 2 dagar då inget blivit gjort var det idag dax för stora julracet!!

Det gick åt skogen direkt då vi vaknade kl 1120 och inte alls kl 0930 som vi tänkt!

Vi kom iaf iväg till Center Syd så småningom. Där gick det väldigt bra och vi har bara 2 julklappar kvar att köpa!!!!

Imorgon tar jag maten själv på fm.

Väl  hemma började städning och fixande, vi fick in granen men den blev inte klädd. Varför ska granar alltid luta åt alla håll och kanter???????? Jörgen skruvade och skruvade och tillslut gav vi upp, vi tar det i morgon =0)

Lite tomtar och julgardinerna kom upp, juldukarna strök jag men lägger inte på förren på tisdag, måste minimera risken för spill.

Ljuset är väl inte helt med oss men vi har ju någon dag till på oss att klara det!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Gästboken

Sök i bloggen

Omröstning

NYÅRSLÖFTEN ???????
 SJÄLVKLART
 ALDRIG
 NÅGRA DAGAR:::::

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards